Charakterystyka opon Pirelli Scorpion Winter
Scorpion Winter to opona zimowa stworzona z myślą o samochodach z napędem na 4 koła. Głównym wyzwaniem, jakiemu postanowili sprostać konstruktorzy Pirelli, było stworzenie opony oferującej bardzo dobrą przyczepność w ciężkich warunkach zimowych, by kierowca mógł zachować pełnię kontroli nad autem niezależnie od sytuacji na drodze. Model spełnia swoje zadanie między innymi dzięki kierunkowemu bieżnikowi, który zapewnia świetne odprowadzanie wody oraz błota, zmniejszając szanse na poślizg. Dzięki lustrzanemu ułożeniu lameli opona zapewnia optymalne oraz sprawne hamowanie w zimowych warunkach. Dopracowany układ nacięć lameli odpowiada za precyzyjne i stabilne prowadzenie podczas dynamicznych manewrów oraz w ciasnych zakrętach. Zastosowane szerokie kanały obwodowe przyczyniają się do szybkiego usuwania wody spod czoła opony, dzięki czemu model świetnie prowadzi się oraz hamuje podczas deszczowej aury, na błocie oraz śniegu. Użyta do produkcji nowoczesna mieszanka gumowa zmniejsza opory toczenia, sprawiając, że do atmosfery wydzielana jest mniejsza ilość CO2, dzięki czemu Scorpion Winter jest oponą ekonomiczną. Ponadto wykorzystana mieszanka jest odporna na ścieranie, dzięki czemu model osiąga długie przebiegi.
Specyfikacja techniczna Pirelli Scorpion Winter 315/40 R21 115V 3PMSF, XL, FR MO1
Sezon
Zimowe
Prezentowana opona idealnie sprawdzi się w zimęProdukt, który właśnie oglądasz to nowe opony Pirelli z wersją bieżnika o nazwie Scorpion Winter. Model ten przeznaczony jest do jazdy w sezonie zimowym. Opony przystosowane do użytkowania w zimie mają odpowiedni skład mieszanki, która najlepiej zachowuje się poniżej 7 stopni Celsjusza. Głównym wyróżnikiem opon zimowych jest wzór bieżnika z dużą ilością nacięć, które pomagają zachować przyczepność na mokrych i ośnieżonych drogach.
Przeznaczenie
SUV / 4x4
Opony dostosowane do aut SUV / 4x4Model Scorpion Winter w rozmiarze 315/40 R21 115V jest klasyfikowany przez producenta jako ogumienie odpowiednie do montażu na auta SUV oraz 4x4. Opony takie projektowane są z myślą o bezpiecznej, komfortowej oraz możliwie ekonomicznej jeździe w większych autach, posiadających wyżej położony środek ciężkości, oraz często napęd na 4 koła. W związku z powyższym opony typu SUV / 4x4 bardzo często mają podwyższoną nośność oraz wzmocnione ściany boczne. Warto zwrócić uwagę, że bieżniki opon SUV / 4x4 zwykle są takie same lub bardzo podobne do tych stosowanych w osobowych odpowiednikach.
Informacje zawarte w rozmiarze oraz indeksach
Rozmiar oraz indeksy prezentowanych opon to 315/40 R21 115V. Pierwsza liczba składająca się na rozmiar to 315. Wartość informuje nas o szerokości opony i mierzona jest w milimetrach. Kolejnym parametrem jest wysokość profilu, zapisana jako procent z szerokości opony. W tym przypadku jest to 40 procent z 315 mm. Po wykonaniu obliczeń widzimy, że wysokość jednego profilu opony to 126 mm. Ostatnia składowa to średnica felgi, która w tym przypadku wynosi 21 cali. Przypominamy, że 1 cal to 2,54 cm. Litera ‘’R” w rozmiarze jest informacją o radialnej budowie opony.
Opony posiadają specjalne oznaczenia dotyczące ich wytrzymałości na obciążanie oraz prędkość. Indeks nośności prezentowanego modelu to 115 - max 1215 kg. Wskazana wartość wyrażona w kilogramach mówi nam o maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu przypadającym na jedną oponę. Na końcu rozmiaru znajdziemy indeks prędkości V - max 240 km/h. Wskazuje on na maksymalną prędkość, z jaką prezentowana opona może się poruszać przy zachowaniu dopuszczalnej przez producenta nośności.
Prezentowana opona posiada ważne oznaczenia: 3PMSF XL FR MO1
XL - Opona wzmocniona (Reinforced RF = Extra Load XL)
Prezentowane ogumienie posiada podwyższoną nośność i zostało skonstruowane tak, by móc prawidłowo działać pod większym obciążeniem oraz przy wyższym ciśnieniu. Zwykle opony wzmocnione stosuje się w cięższych autach osobowych oraz SUV. Budowa opony wzmocnionej opiera się najczęściej na różnicach w konstrukcji stopki oraz elementów znajdujących się bezpośrednio pod czołem bieżnika. Ponadto opona wzmocniona XL może być wyprodukowana z wytrzymalszych materiałów, może posiadać grubszą gumę lub dodatkową osnowę w swojej konstrukcji. Producent ingeruje w wewnętrzne elementy opony, dlatego z zewnątrz nie da się łatwo określić czy dany model wyprodukowany został w wersji zwykłej, czy wzmocnionej XL. Dodatkowymi zaletami korzystania z opon w wersji XL są zwiększona odporność na uszkodzenia, dłuższa żywotność, lepsza stabilność toru jazdy oraz reakcja układu kierowniczego na zakrętach.
FR - Opona posiada rant chroniący felgę
Rant ochronny felgi to najczęściej specjalnie przygotowane przez producenta zgrubienie lub żebro umieszczane przy stopce oraz na boku opony. Głównym celem takiego rozwiązania jest ochrona felgi przed uszkodzeniami wynikającymi z najechania na krawężnik, uderzenia w dziurę lub otarcia kołem o przeszkodę. Rant ochronny zabezpiecza zarówno felgi stalowe, aluminiowe, jak i samą oponę. Dzięki grubszej gumie w okolicy stopki opona również jest bardziej odporna na uszkodzenia. Należy jednak pamiętać, że nic nie zapewni idealnej ochrony przed odpowiednio silnym uderzeniem. Rant ochronny działa przy niewielkiej prędkości oraz delikatnych kolizjach koła z przeszkodą.
3PMSF - Symbol alpejski. Gwarancja zimowych osiągów
Opony oznaczone symbolem 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake - śnieżynka na tle trzech szczytów górskich) są przystosowane do jazdy w warunkach zimowych. Właściwości modeli opon z symbolem ‘’śnieżynki” zostały potwierdzone podczas specjalistycznych testów nadzorowanych przez urzędy Unii Europejskiej. Symbol 3PMSF jest gwarancją, że opona oferuje odpowiedni poziom bezpieczeństwa podczas użytkowania w warunkach zimowych. Certyfikat 3PMSF otrzymują również opony całoroczne, które spełniają określone w testach wymogi bezpieczeństwa.
MO1 - Opona homologowana dla aut marki MERCEDES
Opona posiada symbol homologacji, co oznacza, że została kompleksowo przetestowana pod kątem użytkowania w samochodach wskazanej marki i spełnia wyśrubowane wymagania producenta. Koncerny samochodowe podejmują współpracę z producentami opon, by dobrać idealne ogumienie dla swoich aut, maksymalizując pożądane i dobre odczucia ich przyszłych użytkowników. Opony homologowane mogą różnić się od tych zwykłych składem mieszanki oraz rzeźbą bieżnika.
Klasyfikacja rynkowa – Segment premium
Marka Pirelli klasyfikowana jest na rynku motoryzacyjnym jako producent półki premium, oferujący najlepsze opony dla najbardziej wymagających klientów. Produkty tworzone są z wykorzystaniem najnowszych dostępnych na rynku technologii. Materiały używane do produkcji zawsze są najwyższej jakości, a mieszanka gumowa ma najlepszy skład, jaki może zaoferować dany producent. W związku z powyższym opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów w obszarach takich jak bezpieczeństwo, niezawodność, komfort użytkowania oraz oszczędność paliwa. Opony Pirelli Scorpion Winter to nie tylko najwyższa jakość. Opony klasy premium zajmują wysokie pozycje w niezależnych testach organizacji motoryzacyjnych, co dodatkowo potwierdza ich prestiż oraz wartość dla użytkownika. Marka Pirelli należy do czołowej grupy producentów opon premium, w której skład wchodzą firmy takie jak: Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear, Dunlop, Pirelli, Yokohama, Vredestein, Nokian.