Continental
ContiSportContact 5
245/40 R18 97Y
XL FR RFT
MOE
Mamy te opony w kilku wariantach
Data produkcji | Czas realizacji | Dostępność | Czena za sztukę | |
---|---|---|---|---|
2022 | 2-3 dni robocze | duża ilość | 661.77 zł | Pokaż ofertę |
2024 | 2-3 dni robocze | duża ilość | 748.06 zł | Pokaż ofertę |
2023 | 2-3 dni robocze | duża ilość | 748.06 zł | Pokaż ofertę |
Charakterystyka opon Continental ContiSportContact 5
ContiSportContact 5 to opona adaptująca się do podłoża, dzięki czemu zapewnia rewelacyjną przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Specjalna mieszanka Black Chilli reaguje na drgania z nawierzchni, przez co zapewnia maksymalnie krótką drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Zaawansowana mieszanka gumowa zmniejsza opory toczenia, przez co opona zużywa mniej paliwa i jest wytrzymalsza.
Specyfikacja techniczna Continental ContiSportContact 5 245/40 R18 97Y XL, FR, RFT MOE
Sezon
Letnie
Prezentowana opona idealnie sprawdzi się w latoProdukt, który właśnie oglądasz to nowe opony Continental z wersją bieżnika o nazwie ContiSportContact 5. Model ten przeznaczony jest do jazdy w sezonie letnim. Opony przystosowane do użytkowania w lecie mają odpowiedni skład mieszanki, która najlepiej zachowuje się powyżej 7 stopni Celsjusza. Opony letnie wyróżniają się wzorem bieżnika z niewielką ilością nacięć, który zapewnia odpowiednią przyczepność oraz sztywność w wysokich temperaturach.
Przeznaczenie
Osobowy
Opony dostosowane do aut osobowychModel ContiSportContact 5 w rozmiarze 245/40 R18 97Y jest klasyfikowany przez producenta jako ogumienie odpowiednie do montażu na auta osobowe. Opony tego typu są powszechnie użytkowane. Od rodzinnych sedanów czy kombi, poprzez większe crossovery, aż po niewielkie i kompaktowe auta miejskie. Wszechstronność zastosowania sprawia, że zwykle są tańsze od opon terenowych lub dostawczych. Opony osobowe najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Mogą występować z wieloma cechami dodatkowymi, takimi jak wzmocniona konstrukcja, rant chroniący felgę lub technologia Run Flat.
Informacje zawarte w rozmiarze oraz indeksach
Rozmiar oraz indeksy prezentowanych opon to 245/40 R18 97Y. Pierwsza liczba składająca się na rozmiar to 245. Wartość informuje nas o szerokości opony i mierzona jest w milimetrach. Kolejnym parametrem jest wysokość profilu, zapisana jako procent z szerokości opony. W tym przypadku jest to 40 procent z 245 mm. Po wykonaniu obliczeń widzimy, że wysokość jednego profilu opony to 98 mm. Ostatnia składowa to średnica felgi, która w tym przypadku wynosi 18 cali. Przypominamy, że 1 cal to 2,54 cm. Litera ‘’R” w rozmiarze jest informacją o radialnej budowie opony.
Opony posiadają specjalne oznaczenia dotyczące ich wytrzymałości na obciążanie oraz prędkość. Indeks nośności prezentowanego modelu to 97 - max 730 kg. Wskazana wartość wyrażona w kilogramach mówi nam o maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu przypadającym na jedną oponę. Na końcu rozmiaru znajdziemy indeks prędkości Y - max 300 km/h. Wskazuje on na maksymalną prędkość, z jaką prezentowana opona może się poruszać przy zachowaniu dopuszczalnej przez producenta nośności.
Prezentowana opona posiada ważne oznaczenia: XL FR RFT MOE
XL - Opona wzmocniona (Reinforced RF = Extra Load XL)
Prezentowane ogumienie posiada podwyższoną nośność i zostało skonstruowane tak, by móc prawidłowo działać pod większym obciążeniem oraz przy wyższym ciśnieniu. Zwykle opony wzmocnione stosuje się w cięższych autach osobowych oraz SUV. Budowa opony wzmocnionej opiera się najczęściej na różnicach w konstrukcji stopki oraz elementów znajdujących się bezpośrednio pod czołem bieżnika. Ponadto opona wzmocniona XL może być wyprodukowana z wytrzymalszych materiałów, może posiadać grubszą gumę lub dodatkową osnowę w swojej konstrukcji. Producent ingeruje w wewnętrzne elementy opony, dlatego z zewnątrz nie da się łatwo określić czy dany model wyprodukowany został w wersji zwykłej, czy wzmocnionej XL. Dodatkowymi zaletami korzystania z opon w wersji XL są zwiększona odporność na uszkodzenia, dłuższa żywotność, lepsza stabilność toru jazdy oraz reakcja układu kierowniczego na zakrętach.
FR - Opona posiada rant chroniący felgę
Rant ochronny felgi to najczęściej specjalnie przygotowane przez producenta zgrubienie lub żebro umieszczane przy stopce oraz na boku opony. Głównym celem takiego rozwiązania jest ochrona felgi przed uszkodzeniami wynikającymi z najechania na krawężnik, uderzenia w dziurę lub otarcia kołem o przeszkodę. Rant ochronny zabezpiecza zarówno felgi stalowe, aluminiowe, jak i samą oponę. Dzięki grubszej gumie w okolicy stopki opona również jest bardziej odporna na uszkodzenia. Należy jednak pamiętać, że nic nie zapewni idealnej ochrony przed odpowiednio silnym uderzeniem. Rant ochronny działa przy niewielkiej prędkości oraz delikatnych kolizjach koła z przeszkodą.
RFT - Opona z systemem Run on Flat
Opona wyposażona w system Run on Flat umożliwia dalszą jazdę po całkowitej utracie ciśnienia. Jest to technologia rozwiązująca problem uszkodzonej opony i braku koła zapasowego. Konstrukcja opony RFT znacząco różni się od budowy jej zwykłych odpowiedników. W bokach opony znajdują się specjalne wkładki, które mogą utrzymać na sobie ciężar auta. Ulepszona jest też stopka, która zapobiega zsuwaniu się opony z felgi po utracie ciśnienia. Niezaprzeczalną zaletą opon tego typu jest bezpieczeństwo. Podczas nagłego ubytku ciśnienia, kierowca nie traci kontroli nad autem. Należy jednak pamiętać o ograniczeniach tej technologii. Po utracie ciśnienia opona z systemem Run on Flat pozwala na przejechanie 80-200km z prędkością do 80-90 km/h. Nie zaleca się montowania opon RFT do aut bez systemu TPMS.
MOE - Opona homologowana dla aut marki MERCEDES
Opona posiada symbol homologacji, co oznacza, że została kompleksowo przetestowana pod kątem użytkowania w samochodach wskazanej marki i spełnia wyśrubowane wymagania producenta. Koncerny samochodowe podejmują współpracę z producentami opon, by dobrać idealne ogumienie dla swoich aut, maksymalizując pożądane i dobre odczucia ich przyszłych użytkowników. Opony homologowane mogą różnić się od tych zwykłych składem mieszanki oraz rzeźbą bieżnika.
Klasyfikacja rynkowa – Segment premium
Marka Continental klasyfikowana jest na rynku motoryzacyjnym jako producent półki premium, oferujący najlepsze opony dla najbardziej wymagających klientów. Produkty tworzone są z wykorzystaniem najnowszych dostępnych na rynku technologii. Materiały używane do produkcji zawsze są najwyższej jakości, a mieszanka gumowa ma najlepszy skład, jaki może zaoferować dany producent. W związku z powyższym opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów w obszarach takich jak bezpieczeństwo, niezawodność, komfort użytkowania oraz oszczędność paliwa. Opony Continental ContiSportContact 5 to nie tylko najwyższa jakość. Opony klasy premium zajmują wysokie pozycje w niezależnych testach organizacji motoryzacyjnych, co dodatkowo potwierdza ich prestiż oraz wartość dla użytkownika. Marka Continental należy do czołowej grupy producentów opon premium, w której skład wchodzą firmy takie jak: Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear, Dunlop, Pirelli, Yokohama, Vredestein, Nokian.
Inne produkty o podobnych parametrach
-
CB69 dB272,14zł / sztDostępność ostatnie sztuki 3
-
CB70 dB520,01zł / sztDostępność duża ilość 13
-
CB70 dB454,39zł / sztDostępność duża ilość 20
-
EC72 dB599,98zł / sztDostępność duża ilość 8
-
DB72 dB303,69zł / sztDostępność duża ilość 8
-
DB72 dB318,40zł / sztDostępność duża ilość 12
-
CB72 dB918,38zł / sztDostępność duża ilość 36
-
EB71 dB363,99zł / sztDostępność duża ilość 14
-
EB71 dB324,87zł / sztDostępność duża ilość 11
-
EB69 dB689,74zł / sztDostępność duża ilość 20