Continental
ContiCrossContact Winter
275/40 R22 108V
XL FR
Specyfikacja techniczna Continental ContiCrossContact Winter 275/40 R22 108V XL, FR
Sezon
Zimowe
Prezentowana opona idealnie sprawdzi się w zimęProdukt, który właśnie oglądasz to nowe opony Continental z wersją bieżnika o nazwie ContiCrossContact Winter. Model ten przeznaczony jest do jazdy w sezonie zimowym. Opony przystosowane do użytkowania w zimie mają odpowiedni skład mieszanki, która najlepiej zachowuje się poniżej 7 stopni Celsjusza. Głównym wyróżnikiem opon zimowych jest wzór bieżnika z dużą ilością nacięć, które pomagają zachować przyczepność na mokrych i ośnieżonych drogach.
Przeznaczenie
SUV / 4x4
Opony dostosowane do aut SUV / 4x4Model ContiCrossContact Winter w rozmiarze 275/40 R22 108V jest klasyfikowany przez producenta jako ogumienie odpowiednie do montażu na auta SUV oraz 4x4. Opony takie projektowane są z myślą o bezpiecznej, komfortowej oraz możliwie ekonomicznej jeździe w większych autach, posiadających wyżej położony środek ciężkości, oraz często napęd na 4 koła. W związku z powyższym opony typu SUV / 4x4 bardzo często mają podwyższoną nośność oraz wzmocnione ściany boczne. Warto zwrócić uwagę, że bieżniki opon SUV / 4x4 zwykle są takie same lub bardzo podobne do tych stosowanych w osobowych odpowiednikach.
Informacje zawarte w rozmiarze oraz indeksach
Rozmiar oraz indeksy prezentowanych opon to 275/40 R22 108V. Pierwsza liczba składająca się na rozmiar to 275. Wartość informuje nas o szerokości opony i mierzona jest w milimetrach. Kolejnym parametrem jest wysokość profilu, zapisana jako procent z szerokości opony. W tym przypadku jest to 40 procent z 275 mm. Po wykonaniu obliczeń widzimy, że wysokość jednego profilu opony to 110 mm. Ostatnia składowa to średnica felgi, która w tym przypadku wynosi 22 cali. Przypominamy, że 1 cal to 2,54 cm. Litera ‘’R” w rozmiarze jest informacją o radialnej budowie opony.
Opony posiadają specjalne oznaczenia dotyczące ich wytrzymałości na obciążanie oraz prędkość. Indeks nośności prezentowanego modelu to 108 - max 1000 kg. Wskazana wartość wyrażona w kilogramach mówi nam o maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu przypadającym na jedną oponę. Na końcu rozmiaru znajdziemy indeks prędkości V - max 240 km/h. Wskazuje on na maksymalną prędkość, z jaką prezentowana opona może się poruszać przy zachowaniu dopuszczalnej przez producenta nośności.
Prezentowana opona posiada ważne oznaczenia: XL FR
XL - Opona wzmocniona (Reinforced RF = Extra Load XL)
Prezentowane ogumienie posiada podwyższoną nośność i zostało skonstruowane tak, by móc prawidłowo działać pod większym obciążeniem oraz przy wyższym ciśnieniu. Zwykle opony wzmocnione stosuje się w cięższych autach osobowych oraz SUV. Budowa opony wzmocnionej opiera się najczęściej na różnicach w konstrukcji stopki oraz elementów znajdujących się bezpośrednio pod czołem bieżnika. Ponadto opona wzmocniona XL może być wyprodukowana z wytrzymalszych materiałów, może posiadać grubszą gumę lub dodatkową osnowę w swojej konstrukcji. Producent ingeruje w wewnętrzne elementy opony, dlatego z zewnątrz nie da się łatwo określić czy dany model wyprodukowany został w wersji zwykłej, czy wzmocnionej XL. Dodatkowymi zaletami korzystania z opon w wersji XL są zwiększona odporność na uszkodzenia, dłuższa żywotność, lepsza stabilność toru jazdy oraz reakcja układu kierowniczego na zakrętach.
FR - Opona posiada rant chroniący felgę
Rant ochronny felgi to najczęściej specjalnie przygotowane przez producenta zgrubienie lub żebro umieszczane przy stopce oraz na boku opony. Głównym celem takiego rozwiązania jest ochrona felgi przed uszkodzeniami wynikającymi z najechania na krawężnik, uderzenia w dziurę lub otarcia kołem o przeszkodę. Rant ochronny zabezpiecza zarówno felgi stalowe, aluminiowe, jak i samą oponę. Dzięki grubszej gumie w okolicy stopki opona również jest bardziej odporna na uszkodzenia. Należy jednak pamiętać, że nic nie zapewni idealnej ochrony przed odpowiednio silnym uderzeniem. Rant ochronny działa przy niewielkiej prędkości oraz delikatnych kolizjach koła z przeszkodą.
Klasyfikacja rynkowa – Segment premium
Marka Continental klasyfikowana jest na rynku motoryzacyjnym jako producent półki premium, oferujący najlepsze opony dla najbardziej wymagających klientów. Produkty tworzone są z wykorzystaniem najnowszych dostępnych na rynku technologii. Materiały używane do produkcji zawsze są najwyższej jakości, a mieszanka gumowa ma najlepszy skład, jaki może zaoferować dany producent. W związku z powyższym opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów w obszarach takich jak bezpieczeństwo, niezawodność, komfort użytkowania oraz oszczędność paliwa. Opony Continental ContiCrossContact Winter to nie tylko najwyższa jakość. Opony klasy premium zajmują wysokie pozycje w niezależnych testach organizacji motoryzacyjnych, co dodatkowo potwierdza ich prestiż oraz wartość dla użytkownika. Marka Continental należy do czołowej grupy producentów opon premium, w której skład wchodzą firmy takie jak: Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear, Dunlop, Pirelli, Yokohama, Vredestein, Nokian.
Inne produkty o podobnych parametrach
-
CA72 dB546,52zł / sztDostępność duża ilość 8
-
CC73 dB1 586,79zł / sztDostępność duża ilość 12
-
CC73 dB1 527,24zł / sztDostępność duża ilość 16
-
EC73 dB1 442,42zł / sztDostępność ostatnie sztuki 4
-
CC73 dB1 543,18zł / sztDostępność duża ilość 12
-
CB71 dB1 246,66zł / sztDostępność duża ilość 15
-
CB71 dB1 279,61zł / sztDostępność duża ilość 15
-
CC73 dB1 292,93zł / sztDostępność ostatnie sztuki 2
-
CC73 dB1 180,08zł / sztDostępność ostatnie sztuki 4