Promocja
Nowość
Dostawa Darmowa dostawa
Transport 2-3 dni robocze
Dostępność 4 opony

1 524,94zł

- +
Producent Continental
Kategoria Opony nowe
Sezon Zimowe
Typ pojazdu SUV / 4x4
Model Bieżnika ContiCrossContact Winter
Prędkość V - max 240 km/h
Nośność 108 - max 1000 kg
Rok produkcji 2023
Właściwości Wzmocnienie XL, Rant Ochronny
Oznaczenia XL, FR
Rozmiar 275/40 R22 108V

Masz pytania? Chcesz zamówić przez telefon?

530 850 530 lub Wyślij wiadomość

Mamy te opony w kilku wariantach

Data produkcji Czas realizacji Dostępność Czena za sztukę  
2023/2024 2-3 dni robocze duża ilość 1558.18 zł Pokaż ofertę
 
Opis produktu

Specyfikacja techniczna Continental ContiCrossContact Winter 275/40 R22 108V XL, FR

Sezon

Zimowe

Prezentowana opona idealnie sprawdzi się w zimę

Produkt, który właśnie oglądasz to nowe opony Continental z wersją bieżnika o nazwie ContiCrossContact Winter. Model ten przeznaczony jest do jazdy w sezonie zimowym. Opony przystosowane do użytkowania w zimie mają odpowiedni skład mieszanki, która najlepiej zachowuje się poniżej 7 stopni Celsjusza. Głównym wyróżnikiem opon zimowych jest wzór bieżnika z dużą ilością nacięć, które pomagają zachować przyczepność na mokrych i ośnieżonych drogach.

Przeznaczenie

SUV / 4x4

Opony dostosowane do aut SUV / 4x4

Model ContiCrossContact Winter w rozmiarze 275/40 R22 108V jest klasyfikowany przez producenta jako ogumienie odpowiednie do montażu na auta SUV oraz 4x4. Opony takie projektowane są z myślą o bezpiecznej, komfortowej oraz możliwie ekonomicznej jeździe w większych autach, posiadających wyżej położony środek ciężkości, oraz często napęd na 4 koła. W związku z powyższym opony typu SUV / 4x4 bardzo często mają podwyższoną nośność oraz wzmocnione ściany boczne. Warto zwrócić uwagę, że bieżniki opon SUV / 4x4 zwykle są takie same lub bardzo podobne do tych stosowanych w osobowych odpowiednikach.

Informacje zawarte w rozmiarze oraz indeksach

Rozmiar oraz indeksy prezentowanych opon to 275/40 R22 108V. Pierwsza liczba składająca się na rozmiar to 275. Wartość informuje nas o szerokości opony i mierzona jest w milimetrach. Kolejnym parametrem jest wysokość profilu, zapisana jako procent z szerokości opony. W tym przypadku jest to 40 procent z 275 mm. Po wykonaniu obliczeń widzimy, że wysokość jednego profilu opony to 110 mm. Ostatnia składowa to średnica felgi, która w tym przypadku wynosi 22 cali. Przypominamy, że 1 cal to 2,54 cm. Litera ‘’R” w rozmiarze jest informacją o radialnej budowie opony.

Opony posiadają specjalne oznaczenia dotyczące ich wytrzymałości na obciążanie oraz prędkość. Indeks nośności prezentowanego modelu to 108 - max 1000 kg. Wskazana wartość wyrażona w kilogramach mówi nam o maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu przypadającym na jedną oponę. Na końcu rozmiaru znajdziemy indeks prędkości V - max 240 km/h. Wskazuje on na maksymalną prędkość, z jaką prezentowana opona może się poruszać przy zachowaniu dopuszczalnej przez producenta nośności.

Informacje o indeksach opon

Prezentowana opona posiada ważne oznaczenia: XL FR

XL - Opona wzmocniona (Reinforced RF = Extra Load XL)

Prezentowane ogumienie posiada podwyższoną nośność i zostało skonstruowane tak, by móc prawidłowo działać pod większym obciążeniem oraz przy wyższym ciśnieniu. Zwykle opony wzmocnione stosuje się w cięższych autach osobowych oraz SUV. Budowa opony wzmocnionej opiera się najczęściej na różnicach w konstrukcji stopki oraz elementów znajdujących się bezpośrednio pod czołem bieżnika. Ponadto opona wzmocniona XL może być wyprodukowana z wytrzymalszych materiałów, może posiadać grubszą gumę lub dodatkową osnowę w swojej konstrukcji. Producent ingeruje w wewnętrzne elementy opony, dlatego z zewnątrz nie da się łatwo określić czy dany model wyprodukowany został w wersji zwykłej, czy wzmocnionej XL. Dodatkowymi zaletami korzystania z opon w wersji XL są zwiększona odporność na uszkodzenia, dłuższa żywotność, lepsza stabilność toru jazdy oraz reakcja układu kierowniczego na zakrętach.

FR - Opona posiada rant chroniący felgę

Rant ochronny felgi to najczęściej specjalnie przygotowane przez producenta zgrubienie lub żebro umieszczane przy stopce oraz na boku opony. Głównym celem takiego rozwiązania jest ochrona felgi przed uszkodzeniami wynikającymi z najechania na krawężnik, uderzenia w dziurę lub otarcia kołem o przeszkodę. Rant ochronny zabezpiecza zarówno felgi stalowe, aluminiowe, jak i samą oponę. Dzięki grubszej gumie w okolicy stopki opona również jest bardziej odporna na uszkodzenia. Należy jednak pamiętać, że nic nie zapewni idealnej ochrony przed odpowiednio silnym uderzeniem. Rant ochronny działa przy niewielkiej prędkości oraz delikatnych kolizjach koła z przeszkodą.

Klasyfikacja rynkowa – Segment premium

Marka Continental klasyfikowana jest na rynku motoryzacyjnym jako producent półki premium, oferujący najlepsze opony dla najbardziej wymagających klientów. Produkty tworzone są z wykorzystaniem najnowszych dostępnych na rynku technologii. Materiały używane do produkcji zawsze są najwyższej jakości, a mieszanka gumowa ma najlepszy skład, jaki może zaoferować dany producent. W związku z powyższym opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów w obszarach takich jak bezpieczeństwo, niezawodność, komfort użytkowania oraz oszczędność paliwa. Opony Continental ContiCrossContact Winter to nie tylko najwyższa jakość. Opony klasy premium zajmują wysokie pozycje w niezależnych testach organizacji motoryzacyjnych, co dodatkowo potwierdza ich prestiż oraz wartość dla użytkownika. Marka Continental należy do czołowej grupy producentów opon premium, w której skład wchodzą firmy takie jak: Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear, Dunlop, Pirelli, Yokohama, Vredestein, Nokian.

Inne produkty o podobnych parametrach

Zawartość koszyka

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka
0,00zł Suma

Zobacz koszyk