Na którą oś lepsze opony? Tył czy Przód?
Jako wieloletni specjaliści w branży podsumujemy temat krótko i konkretnie:
LEPSZE OPONY ZAWSZE NA PRZÓD, PONIEWAŻ:
1. Słabsze opony na przedniej osi dramatycznie pogarszają zdolność pojazdu do hamowania, o czym nie wspomniano w materiale filmowym. (Zdecydowana większość kierowców ogromną część swojego zimowego przebiegu wykonuje w ruchu miejskim, gdzie brak możliwości awarynego wyhamowania pojazu przed przejściem dla pieszych lub ruchliwym skrzyżowaniem często kończy się tragicznie)
2. To przednie opony odgrywają kluczową rolę w wypompowaniu wody z toru jazdy. Tylnie mają ułatwione zadanie, jadą po częściowo osuszonej nawierzchni. W związku z tym lepsze opony na przedniej osi zmniejszają ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu.
3. Łatwiej zaskoczyć kierowcę głęboką kałużą wody niż ciasnym zakrętem, który z reguły jest dobrze oznaczony. Po raz kolejny pojawia się tu aspekt możliwości wypompowania wody spod przedniej osi i obrony przed aquaplaningiem, a w konsekwencji utratą panowania nad pojazdem.
4. Poślizg tylnej osi jest łatwiejszy do opanowania nawet przez mniej doświadczonego kierowcę niż utrata kontroli nad osią skrętną, gdzie auto natychmiast przekracza oś jezdni, najczęściej wjeżdżając na przeciwległy pas ruchu.
Mimo wszystko, najlepszym rozwiązaniem jest czujność kierowcy i dopasowanie prędkości do warunków panujących na drodze.
Kwestią nie do pominięcia jest sezonowe ROTOWANIE OPON, które polega na regularnej wymianiane opon osiami przód/tył aby ustrzec się przed dużymi różnicami w głębokości bieżnika naszych opon.
Pamiętajmy o tym, że ogranicznik wysokości bieżnika opon zimowych znajdujący się na wysokości 4,6mm nie oznacza, że te które mają 5mm są w pełni wartościowym produktem. Według prawa, możemy na nich jeździć, jednak ich właściwości zdecydowanie odbiegają od opon nowych bądź używanych, których bieżnik ma ponad 8mm głębokości.
Pozdrawiamy i życzymy bezpiecznej jazdy bez poślizgów,
Zespół Auto Brzozowski!
Napisz komentarzZostaw odpowiedź
Kategorie bloga