Nowość
Dostawa Darmowa dostawa
Transport 2-3 dni robocze
Dostępność 5 opon

787,71zł

- +
Producent Dunlop
Kategoria Opony nowe
Sezon Zimowe
Typ pojazdu Osobowy
Model Bieżnika SP Winter Sport 4D
Prędkość V - max 240 km/h
Nośność 88 - max 560 kg
Rok produkcji 2023/2024
Właściwości Wzmocnienie XL, Rant Ochronny, Run on Flat
Oznaczenia XL, FP, ROF
Homologacja *
Rozmiar 205/45 R17 88V

Masz pytania? Chcesz zamówić przez telefon?

530 850 530 lub Wyślij wiadomość

Mamy te opony w kilku wariantach

Data produkcji Czas realizacji Dostępność Czena za sztukę  
2023 2-3 dni robocze duża ilość 866.29 zł Pokaż ofertę
2022 2-3 dni robocze duża ilość 1023.42 zł Pokaż ofertę
2024 24 godziny duża ilość 900.88 zł Pokaż ofertę
 
Opis produktu

Specyfikacja techniczna Dunlop SP Winter Sport 4D 205/45 R17 88V XL, FP, ROF *

Sezon

Zimowe

Prezentowana opona idealnie sprawdzi się w zimę

Produkt, który właśnie oglądasz to nowe opony Dunlop z wersją bieżnika o nazwie SP Winter Sport 4D. Model ten przeznaczony jest do jazdy w sezonie zimowym. Opony przystosowane do użytkowania w zimie mają odpowiedni skład mieszanki, która najlepiej zachowuje się poniżej 7 stopni Celsjusza. Głównym wyróżnikiem opon zimowych jest wzór bieżnika z dużą ilością nacięć, które pomagają zachować przyczepność na mokrych i ośnieżonych drogach.

Przeznaczenie

Osobowy

Opony dostosowane do aut osobowych

Model SP Winter Sport 4D w rozmiarze 205/45 R17 88V jest klasyfikowany przez producenta jako ogumienie odpowiednie do montażu na auta osobowe. Opony tego typu są powszechnie użytkowane. Od rodzinnych sedanów czy kombi, poprzez większe crossovery, aż po niewielkie i kompaktowe auta miejskie. Wszechstronność zastosowania sprawia, że zwykle są tańsze od opon terenowych lub dostawczych. Opony osobowe najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Mogą występować z wieloma cechami dodatkowymi, takimi jak wzmocniona konstrukcja, rant chroniący felgę lub technologia Run Flat.

Informacje zawarte w rozmiarze oraz indeksach

Rozmiar oraz indeksy prezentowanych opon to 205/45 R17 88V. Pierwsza liczba składająca się na rozmiar to 205. Wartość informuje nas o szerokości opony i mierzona jest w milimetrach. Kolejnym parametrem jest wysokość profilu, zapisana jako procent z szerokości opony. W tym przypadku jest to 45 procent z 205 mm. Po wykonaniu obliczeń widzimy, że wysokość jednego profilu opony to 92.25 mm. Ostatnia składowa to średnica felgi, która w tym przypadku wynosi 17 cali. Przypominamy, że 1 cal to 2,54 cm. Litera ‘’R” w rozmiarze jest informacją o radialnej budowie opony.

Opony posiadają specjalne oznaczenia dotyczące ich wytrzymałości na obciążanie oraz prędkość. Indeks nośności prezentowanego modelu to 88 - max 560 kg. Wskazana wartość wyrażona w kilogramach mówi nam o maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu przypadającym na jedną oponę. Na końcu rozmiaru znajdziemy indeks prędkości V - max 240 km/h. Wskazuje on na maksymalną prędkość, z jaką prezentowana opona może się poruszać przy zachowaniu dopuszczalnej przez producenta nośności.

Informacje o indeksach opon

Prezentowana opona posiada ważne oznaczenia: XL FP ROF *

XL - Opona wzmocniona (Reinforced RF = Extra Load XL)

Prezentowane ogumienie posiada podwyższoną nośność i zostało skonstruowane tak, by móc prawidłowo działać pod większym obciążeniem oraz przy wyższym ciśnieniu. Zwykle opony wzmocnione stosuje się w cięższych autach osobowych oraz SUV. Budowa opony wzmocnionej opiera się najczęściej na różnicach w konstrukcji stopki oraz elementów znajdujących się bezpośrednio pod czołem bieżnika. Ponadto opona wzmocniona XL może być wyprodukowana z wytrzymalszych materiałów, może posiadać grubszą gumę lub dodatkową osnowę w swojej konstrukcji. Producent ingeruje w wewnętrzne elementy opony, dlatego z zewnątrz nie da się łatwo określić czy dany model wyprodukowany został w wersji zwykłej, czy wzmocnionej XL. Dodatkowymi zaletami korzystania z opon w wersji XL są zwiększona odporność na uszkodzenia, dłuższa żywotność, lepsza stabilność toru jazdy oraz reakcja układu kierowniczego na zakrętach.

FP - Opona posiada rant chroniący felgę

Rant ochronny felgi to najczęściej specjalnie przygotowane przez producenta zgrubienie lub żebro umieszczane przy stopce oraz na boku opony. Głównym celem takiego rozwiązania jest ochrona felgi przed uszkodzeniami wynikającymi z najechania na krawężnik, uderzenia w dziurę lub otarcia kołem o przeszkodę. Rant ochronny zabezpiecza zarówno felgi stalowe, aluminiowe, jak i samą oponę. Dzięki grubszej gumie w okolicy stopki opona również jest bardziej odporna na uszkodzenia. Należy jednak pamiętać, że nic nie zapewni idealnej ochrony przed odpowiednio silnym uderzeniem. Rant ochronny działa przy niewielkiej prędkości oraz delikatnych kolizjach koła z przeszkodą.

ROF - Opona z systemem Run on Flat

Opona wyposażona w system Run on Flat umożliwia dalszą jazdę po całkowitej utracie ciśnienia. Jest to technologia rozwiązująca problem uszkodzonej opony i braku koła zapasowego. Konstrukcja opony RFT znacząco różni się od budowy jej zwykłych odpowiedników. W bokach opony znajdują się specjalne wkładki, które mogą utrzymać na sobie ciężar auta. Ulepszona jest też stopka, która zapobiega zsuwaniu się opony z felgi po utracie ciśnienia. Niezaprzeczalną zaletą opon tego typu jest bezpieczeństwo. Podczas nagłego ubytku ciśnienia, kierowca nie traci kontroli nad autem. Należy jednak pamiętać o ograniczeniach tej technologii. Po utracie ciśnienia opona z systemem Run on Flat pozwala na przejechanie 80-200km z prędkością do 80-90 km/h. Nie zaleca się montowania opon RFT do aut bez systemu TPMS.

* - Opona homologowana dla aut marki BMW

Opona posiada symbol homologacji, co oznacza, że została kompleksowo przetestowana pod kątem użytkowania w samochodach wskazanej marki i spełnia wyśrubowane wymagania producenta. Koncerny samochodowe podejmują współpracę z producentami opon, by dobrać idealne ogumienie dla swoich aut, maksymalizując pożądane i dobre odczucia ich przyszłych użytkowników. Opony homologowane mogą różnić się od tych zwykłych składem mieszanki oraz rzeźbą bieżnika.

Klasyfikacja rynkowa – Segment premium

Marka Dunlop klasyfikowana jest na rynku motoryzacyjnym jako producent półki premium, oferujący najlepsze opony dla najbardziej wymagających klientów. Produkty tworzone są z wykorzystaniem najnowszych dostępnych na rynku technologii. Materiały używane do produkcji zawsze są najwyższej jakości, a mieszanka gumowa ma najlepszy skład, jaki może zaoferować dany producent. W związku z powyższym opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów w obszarach takich jak bezpieczeństwo, niezawodność, komfort użytkowania oraz oszczędność paliwa. Opony Dunlop SP Winter Sport 4D to nie tylko najwyższa jakość. Opony klasy premium zajmują wysokie pozycje w niezależnych testach organizacji motoryzacyjnych, co dodatkowo potwierdza ich prestiż oraz wartość dla użytkownika. Marka Dunlop należy do czołowej grupy producentów opon premium, w której skład wchodzą firmy takie jak: Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear, Dunlop, Pirelli, Yokohama, Vredestein, Nokian.

Inne produkty o podobnych parametrach

Zawartość koszyka

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka
0,00zł Suma

Zobacz koszyk