Barum Polaris 5
235/60 R18 107V XL FR

Nowość
Dostawa Darmowa dostawa
Transport 24 godziny
Dostępność Duża ilość

533,48zł

- +
Producent Barum
Kategoria Opony nowe
Sezon Zimowe
Typ pojazdu SUV / 4x4
Model Bieżnika Polaris 5
Prędkość V - max 240 km/h
Nośność 107 - max 975 kg
Rok produkcji 2022
Właściwości Wzmocnienie XL, Rant Ochronny
Oznaczenia XL, FR
Rozmiar 235/60 R18 107V

Masz pytania? Chcesz zamówić przez telefon?

530 850 530 lub Wyślij wiadomość

Mamy te opony w kilku wariantach

Data produkcji Czas realizacji Dostępność Czena za sztukę  
2023 2-3 dni robocze 1 opona 546.00 zł Pokaż ofertę
2024 2-3 dni robocze duża ilość 567.72 zł Pokaż ofertę
 
Opis produktu

Specyfikacja techniczna Barum Polaris 5 235/60 R18 107V XL, FR

Sezon

Zimowe

Prezentowana opona idealnie sprawdzi się w zimę

Produkt, który właśnie oglądasz to nowe opony Barum z wersją bieżnika o nazwie Polaris 5. Model ten przeznaczony jest do jazdy w sezonie zimowym. Opony przystosowane do użytkowania w zimie mają odpowiedni skład mieszanki, która najlepiej zachowuje się poniżej 7 stopni Celsjusza. Głównym wyróżnikiem opon zimowych jest wzór bieżnika z dużą ilością nacięć, które pomagają zachować przyczepność na mokrych i ośnieżonych drogach.

Przeznaczenie

SUV / 4x4

Opony dostosowane do aut SUV / 4x4

Model Polaris 5 w rozmiarze 235/60 R18 107V jest klasyfikowany przez producenta jako ogumienie odpowiednie do montażu na auta SUV oraz 4x4. Opony takie projektowane są z myślą o bezpiecznej, komfortowej oraz możliwie ekonomicznej jeździe w większych autach, posiadających wyżej położony środek ciężkości, oraz często napęd na 4 koła. W związku z powyższym opony typu SUV / 4x4 bardzo często mają podwyższoną nośność oraz wzmocnione ściany boczne. Warto zwrócić uwagę, że bieżniki opon SUV / 4x4 zwykle są takie same lub bardzo podobne do tych stosowanych w osobowych odpowiednikach.

Informacje zawarte w rozmiarze oraz indeksach

Rozmiar oraz indeksy prezentowanych opon to 235/60 R18 107V. Pierwsza liczba składająca się na rozmiar to 235. Wartość informuje nas o szerokości opony i mierzona jest w milimetrach. Kolejnym parametrem jest wysokość profilu, zapisana jako procent z szerokości opony. W tym przypadku jest to 60 procent z 235 mm. Po wykonaniu obliczeń widzimy, że wysokość jednego profilu opony to 141 mm. Ostatnia składowa to średnica felgi, która w tym przypadku wynosi 18 cali. Przypominamy, że 1 cal to 2,54 cm. Litera ‘’R” w rozmiarze jest informacją o radialnej budowie opony.

Opony posiadają specjalne oznaczenia dotyczące ich wytrzymałości na obciążanie oraz prędkość. Indeks nośności prezentowanego modelu to 107 - max 975 kg. Wskazana wartość wyrażona w kilogramach mówi nam o maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu przypadającym na jedną oponę. Na końcu rozmiaru znajdziemy indeks prędkości V - max 240 km/h. Wskazuje on na maksymalną prędkość, z jaką prezentowana opona może się poruszać przy zachowaniu dopuszczalnej przez producenta nośności.

Informacje o indeksach opon

Prezentowana opona posiada ważne oznaczenia: XL FR

XL - Opona wzmocniona (Reinforced RF = Extra Load XL)

Prezentowane ogumienie posiada podwyższoną nośność i zostało skonstruowane tak, by móc prawidłowo działać pod większym obciążeniem oraz przy wyższym ciśnieniu. Zwykle opony wzmocnione stosuje się w cięższych autach osobowych oraz SUV. Budowa opony wzmocnionej opiera się najczęściej na różnicach w konstrukcji stopki oraz elementów znajdujących się bezpośrednio pod czołem bieżnika. Ponadto opona wzmocniona XL może być wyprodukowana z wytrzymalszych materiałów, może posiadać grubszą gumę lub dodatkową osnowę w swojej konstrukcji. Producent ingeruje w wewnętrzne elementy opony, dlatego z zewnątrz nie da się łatwo określić czy dany model wyprodukowany został w wersji zwykłej, czy wzmocnionej XL. Dodatkowymi zaletami korzystania z opon w wersji XL są zwiększona odporność na uszkodzenia, dłuższa żywotność, lepsza stabilność toru jazdy oraz reakcja układu kierowniczego na zakrętach.

FR - Opona posiada rant chroniący felgę

Rant ochronny felgi to najczęściej specjalnie przygotowane przez producenta zgrubienie lub żebro umieszczane przy stopce oraz na boku opony. Głównym celem takiego rozwiązania jest ochrona felgi przed uszkodzeniami wynikającymi z najechania na krawężnik, uderzenia w dziurę lub otarcia kołem o przeszkodę. Rant ochronny zabezpiecza zarówno felgi stalowe, aluminiowe, jak i samą oponę. Dzięki grubszej gumie w okolicy stopki opona również jest bardziej odporna na uszkodzenia. Należy jednak pamiętać, że nic nie zapewni idealnej ochrony przed odpowiednio silnym uderzeniem. Rant ochronny działa przy niewielkiej prędkości oraz delikatnych kolizjach koła z przeszkodą.

Klasyfikacja rynkowa – Segment ekonomiczny (budget)

Opony marki Barum są klasyfikowane na rynku motoryzacyjnym jako produkty segmentu ekonomicznego. Opony tej klasy są również nazywane ‘’budżetowymi”, gdyż często oferowane są w bardzo atrakcyjnych, najniższych cenach na rynku. Barum Polaris 5 najczęściej wybierany jest przez kierowców o spokojnym stylu jazdy, którzy szukają dobrego produktu w jak najniższej cenie. Często w oponach klasy ekonomicznej stosowane są rozwiązania oraz technologie znane ze starszych opon segmentu premium (sprzed kilku lat). Model Polaris 5 jak wiele innych opon klasy ekonomicznej pozwoli Ci oszczędzić pieniądze oraz bezpiecznie podróżować. Inne popularne marki oferujące budżetowe opony, na które warto zwrócić uwagę to: Kormoran, Dębica, Barum, Riken, Apollo, Premiorri, Viking, Sailun.

Inne produkty o podobnych parametrach

Zawartość koszyka

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka
0,00zł Suma

Zobacz koszyk