Promocja
Nowość
Dostawa Darmowa dostawa
Transport 2-3 dni robocze
Dostępność 4 opony

1 012,51zł

- +
Producent Dunlop
Kategoria Opony nowe
Sezon Letnie
Typ pojazdu SUV / 4x4
Model Bieżnika SP Sport Maxx GT
Prędkość W - max 270 km/h
Nośność 106 - max 950 kg
Rok produkcji 2023/2024
Właściwości Wzmocnienie XL, Rant Ochronny, Run on Flat
Oznaczenia XL, FR, RSC, ROF
Homologacja *
Rozmiar 275/40 R20 106W

Masz pytania? Chcesz zamówić przez telefon?

530 850 530 lub Wyślij wiadomość

Mamy te opony w kilku wariantach

Data produkcji Czas realizacji Dostępność Czena za sztukę  
2022 24 godziny duża ilość 976.77 zł Pokaż ofertę
2024 2-3 dni robocze duża ilość 1071.95 zł Pokaż ofertę
2023 2-3 dni robocze duża ilość 1139.46 zł Pokaż ofertę
 
Opis produktu

Specyfikacja techniczna Dunlop SP Sport Maxx GT 275/40 R20 106W XL, FR, RSC, ROF *

Sezon

Letnie

Prezentowana opona idealnie sprawdzi się w lato

Produkt, który właśnie oglądasz to nowe opony Dunlop z wersją bieżnika o nazwie SP Sport Maxx GT. Model ten przeznaczony jest do jazdy w sezonie letnim. Opony przystosowane do użytkowania w lecie mają odpowiedni skład mieszanki, która najlepiej zachowuje się powyżej 7 stopni Celsjusza. Opony letnie wyróżniają się wzorem bieżnika z niewielką ilością nacięć, który zapewnia odpowiednią przyczepność oraz sztywność w wysokich temperaturach.

Przeznaczenie

SUV / 4x4

Opony dostosowane do aut SUV / 4x4

Model SP Sport Maxx GT w rozmiarze 275/40 R20 106W jest klasyfikowany przez producenta jako ogumienie odpowiednie do montażu na auta SUV oraz 4x4. Opony takie projektowane są z myślą o bezpiecznej, komfortowej oraz możliwie ekonomicznej jeździe w większych autach, posiadających wyżej położony środek ciężkości, oraz często napęd na 4 koła. W związku z powyższym opony typu SUV / 4x4 bardzo często mają podwyższoną nośność oraz wzmocnione ściany boczne. Warto zwrócić uwagę, że bieżniki opon SUV / 4x4 zwykle są takie same lub bardzo podobne do tych stosowanych w osobowych odpowiednikach.

Informacje zawarte w rozmiarze oraz indeksach

Rozmiar oraz indeksy prezentowanych opon to 275/40 R20 106W. Pierwsza liczba składająca się na rozmiar to 275. Wartość informuje nas o szerokości opony i mierzona jest w milimetrach. Kolejnym parametrem jest wysokość profilu, zapisana jako procent z szerokości opony. W tym przypadku jest to 40 procent z 275 mm. Po wykonaniu obliczeń widzimy, że wysokość jednego profilu opony to 110 mm. Ostatnia składowa to średnica felgi, która w tym przypadku wynosi 20 cali. Przypominamy, że 1 cal to 2,54 cm. Litera ‘’R” w rozmiarze jest informacją o radialnej budowie opony.

Opony posiadają specjalne oznaczenia dotyczące ich wytrzymałości na obciążanie oraz prędkość. Indeks nośności prezentowanego modelu to 106 - max 950 kg. Wskazana wartość wyrażona w kilogramach mówi nam o maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu przypadającym na jedną oponę. Na końcu rozmiaru znajdziemy indeks prędkości W - max 270 km/h. Wskazuje on na maksymalną prędkość, z jaką prezentowana opona może się poruszać przy zachowaniu dopuszczalnej przez producenta nośności.

Informacje o indeksach opon

Prezentowana opona posiada ważne oznaczenia: XL FR RSC ROF *

XL - Opona wzmocniona (Reinforced RF = Extra Load XL)

Prezentowane ogumienie posiada podwyższoną nośność i zostało skonstruowane tak, by móc prawidłowo działać pod większym obciążeniem oraz przy wyższym ciśnieniu. Zwykle opony wzmocnione stosuje się w cięższych autach osobowych oraz SUV. Budowa opony wzmocnionej opiera się najczęściej na różnicach w konstrukcji stopki oraz elementów znajdujących się bezpośrednio pod czołem bieżnika. Ponadto opona wzmocniona XL może być wyprodukowana z wytrzymalszych materiałów, może posiadać grubszą gumę lub dodatkową osnowę w swojej konstrukcji. Producent ingeruje w wewnętrzne elementy opony, dlatego z zewnątrz nie da się łatwo określić czy dany model wyprodukowany został w wersji zwykłej, czy wzmocnionej XL. Dodatkowymi zaletami korzystania z opon w wersji XL są zwiększona odporność na uszkodzenia, dłuższa żywotność, lepsza stabilność toru jazdy oraz reakcja układu kierowniczego na zakrętach.

FR - Opona posiada rant chroniący felgę

Rant ochronny felgi to najczęściej specjalnie przygotowane przez producenta zgrubienie lub żebro umieszczane przy stopce oraz na boku opony. Głównym celem takiego rozwiązania jest ochrona felgi przed uszkodzeniami wynikającymi z najechania na krawężnik, uderzenia w dziurę lub otarcia kołem o przeszkodę. Rant ochronny zabezpiecza zarówno felgi stalowe, aluminiowe, jak i samą oponę. Dzięki grubszej gumie w okolicy stopki opona również jest bardziej odporna na uszkodzenia. Należy jednak pamiętać, że nic nie zapewni idealnej ochrony przed odpowiednio silnym uderzeniem. Rant ochronny działa przy niewielkiej prędkości oraz delikatnych kolizjach koła z przeszkodą.

ROF - Opona z systemem Run on Flat

Opona wyposażona w system Run on Flat umożliwia dalszą jazdę po całkowitej utracie ciśnienia. Jest to technologia rozwiązująca problem uszkodzonej opony i braku koła zapasowego. Konstrukcja opony RFT znacząco różni się od budowy jej zwykłych odpowiedników. W bokach opony znajdują się specjalne wkładki, które mogą utrzymać na sobie ciężar auta. Ulepszona jest też stopka, która zapobiega zsuwaniu się opony z felgi po utracie ciśnienia. Niezaprzeczalną zaletą opon tego typu jest bezpieczeństwo. Podczas nagłego ubytku ciśnienia, kierowca nie traci kontroli nad autem. Należy jednak pamiętać o ograniczeniach tej technologii. Po utracie ciśnienia opona z systemem Run on Flat pozwala na przejechanie 80-200km z prędkością do 80-90 km/h. Nie zaleca się montowania opon RFT do aut bez systemu TPMS.

* - Opona homologowana dla aut marki BMW

Opona posiada symbol homologacji, co oznacza, że została kompleksowo przetestowana pod kątem użytkowania w samochodach wskazanej marki i spełnia wyśrubowane wymagania producenta. Koncerny samochodowe podejmują współpracę z producentami opon, by dobrać idealne ogumienie dla swoich aut, maksymalizując pożądane i dobre odczucia ich przyszłych użytkowników. Opony homologowane mogą różnić się od tych zwykłych składem mieszanki oraz rzeźbą bieżnika.

Klasyfikacja rynkowa – Segment premium

Marka Dunlop klasyfikowana jest na rynku motoryzacyjnym jako producent półki premium, oferujący najlepsze opony dla najbardziej wymagających klientów. Produkty tworzone są z wykorzystaniem najnowszych dostępnych na rynku technologii. Materiały używane do produkcji zawsze są najwyższej jakości, a mieszanka gumowa ma najlepszy skład, jaki może zaoferować dany producent. W związku z powyższym opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów w obszarach takich jak bezpieczeństwo, niezawodność, komfort użytkowania oraz oszczędność paliwa. Opony Dunlop SP Sport Maxx GT to nie tylko najwyższa jakość. Opony klasy premium zajmują wysokie pozycje w niezależnych testach organizacji motoryzacyjnych, co dodatkowo potwierdza ich prestiż oraz wartość dla użytkownika. Marka Dunlop należy do czołowej grupy producentów opon premium, w której skład wchodzą firmy takie jak: Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear, Dunlop, Pirelli, Yokohama, Vredestein, Nokian.

Inne produkty o podobnych parametrach

Zawartość koszyka

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka
0,00zł Suma

Zobacz koszyk